Disrupt, innovér og nytænk. Disse ord er blevet brugt i flæng i disse moderne tider, men er din forretning klar til at imødekomme de moderne kunders behov?
Betydningen af de store teknologiske ændringer i disse år får politisk opmærksomhed. Regeringen med Lars Løkke i spidsen nedsatte i december 2016 et disruptionråd, for at gøre det danske arbejdsmarked klar til at imødekomme de teknologiske forandringer og sikre et stærkt Danmark.
Bente Sorgenfrey, FTF, udtalte ved opstarten: ”Hvis ikke vi skal køres over bid for bid, er det vigtigt, at vi sætter os i spidsen for diskussion” Det er naturligvis en arbejdsmarkedsbetragtning som hun har.
På samme måde er det muligt at drøfte hvordan disruption påvirker rejsebranchen. Det kan både være mht. medarbejdere, f.eks. vil de rejsebureauer som har rejseledere utvivlsomt opleve at deres arbejde vil blive påvirket, og alle rejsebureauer vil blive udsat for konkurrence fra alle de mobile services og muligheder, som bliver tilgængelige for de rejsende. For at modstå denne konkurrence har rejsebureauerne behov for at følge med i hvad disruption betyder for deres forretning.
Læg mærke til hvor stor spredning der er i personkredsen, som er blevet udpeget til at være med i Disruptionrådet – det er mange, forskellige brancher – af gode grunde. Rejsebranchen er ikke repræsenteret, på trods af at 181 danske rejsebureauer i 2015 havde en omsætning på over 26 milliarder kr.
Læs om Disruptionrådets opstart her
Læs om Disruptionrådets medlemmer her